پاورپوینت استراتژی بازاریابی و فروش درشرکت ساعت سازی سیکو .برندمورد علاقه مشتریان منحصر به فرد جهانی

دسته بندي : مباحث رشته ها » مدیریت

استراتژی بازاریابی و فروش در شرکت سیکو

سیکو یک هلدینگ بزرگ در ژاپن است که با بیش از یک قرن سابقه در زمینه طراحی و ساخت ساعت، دستگاه‌های الکترونیکی، نیمه‌هادی‌ها، جواهرات و تجهیزات اپتیک فعالیت می‌کند. اما فعالیت و شهرت اصلی این برند به صنعت ساعت‌سازی باز می‌گردد. امروزه سیکو به دلیل ارتباطات بسیار با افراد مشهور برای تبلیغات رسانه‌ای و همچنین ادعای تولید اولین ساعت‌های کوارتز جهان به یک برند معروف جهانی تبدیل شده است.

نگاهی به تاریخچه تولید ساعت سیکو نخستین ساعت‌های مچی تولیدشده توسط سیکو به سال ۱۹۲۴ باز می‌گردد و این شرکت توانسته تاکنون موفقیت‌های گوناگونی را در سطح جهانی کسب کند و در همین راستا قصد داریم به معرفی و بررسی محصولات سیکو بپردازیم. معرفی شرکت  Seiko شرکت ساخت ساعت سیکو (یک واژه ژاپنی به معنای بدیع یا موفقیت) در سال ۱۸۸۱ درست زمانی که کینتارو ساعت و طلافروشی را به نام کی.‌هاتوری در منطقه کنزای توکیو در ژاپن افتتاح کرد، تاسیس و پس از ۱۱ سال، در سال ۱۸۹۲ اقدام به تولید ساعتی تحت نام سیکوشا، به معنای جایگاه مهارت دلپسند کرد.

https://www.tejaratetalaeenews.ir/cache/fck_files/saat17.jpg اولین ساعت مچی‌های تولید‌شده تحت نام تجاری Seiko در سال ۱۹۲۴ ظاهر شدند. در سال ۱۹۶۹ سیکو استرون، اولین ساعت کوارتز تولید شده در جهان را معرفی کرد؛ قیمت آن در هنگام معرفی برابر با قیمت یک ماشین با سایز متوسط بود. سیکو در ادامه به معرفی اولین گاه‌سنج کوارتز پرداخت و در اواخر دهه‌۸۰، اولین ساعت کینتیک را ساخت که ویژگی‌های مولد نیرو در خود از ساعت اتوماتیک را با دقت و صحت کوارتز ترکیب کرده است. این ساعت به‌طور کامل توسط موتور خود در پوشش روزمره طراحی شده است و در سال ۱۹۸۵، شرکت اورینت و سیکو کارخانه‌ مشترکی را تاسیس کردند. این شرکت (کی.‌هاتوری و شرکت خصوصی سهام) در سال ۱۹۱۷ ثبت شد و در سال ۱۹۸۳ به شرکت خصوصی سهام‌هاتوری سیکو و در سال ۱۹۹۰ به شرکت سیکو تغییر نام یافت.

بازسازی برند در سیکو

سیکو پس از بازسازی و ایجاد شرکت‌های تابعه عامل خود (مانند شرکت ساعت مچی سیکو و شرکت ساعت دیواری سیکو)، به شرکت دارایی در سال ۲۰۰۱ تبدیل شد و در اول ژوئیه ۲۰۰۷ به شرکت دارایی سیکو تغییر نام داد. شاید سیکو به دلیل تولید بهترین ساعت‌های مچی‌اش شناخته شده باشد که همه آنها در یک زمان به طور کامل تولید شده‌اند اما این نه‌تنها شامل اقلام عمده مانند ابزار کوچک، موتور، عقربه‌ها، اسیلاتور‌های کریستالی، باتری، سنسور، صفحه نمایش دیجیتالی می‌شود بلکه موارد جزئی مانند روغن‌های مورد استفاده در روان‌کننده ساعت اسپرت و ترکیبات نورانی کاربرد روی عقربه و صفحه مدرج ساعت را نیز دربرمی‌گیرد. در حال حاضر موتور ساعت مچی در شیزوکوییشی، ایواته (ابزار موریوکا سیکو)، نینوهه، ایواته، ایواته (نینوهه، ایواته توکی کوگیو)، شیوجیری، ناگانو (سیکو اپسون) و شرکت‌های تابعه خود در چین، مالزی و سنگاپور ایجاد شده است. سیستم تولید داخلی کاملا یکپارچه هنوز هم برای ساعت‌های لوکس در ژاپن اعمال می‌شود.

https://www.tejaratetalaeenews.ir/cache/fck_files/saat-15.jpg محصولات عرضه‌شده توسط سیکو سیکو ساعت‌های کوارتز، موتور ساعت، انرژی خورشیدی و ساعت‌های مکانیکی را با قیمت‌های مختلف، اعم از حدود ۴۵ دلار آمریکا (که تحت نام تجاری آلبا به فروش می‌رسد) تا ۵۵۴.۰۰۰ دلار برای (Credor FUGAKU GBCC۹۹۹) تولید می‌کند. ساعت سیکو دارای چندین محصول مانند سیکو سری ۵ (۵ نشان‌دهنده پنج ویژگی کلیدی ساعت، یعنی پیچ اتومات، نمایش روز و تاریخ تنها در یک صفحه، که در آن زمان بسیار نادر بود، مقاوم در برابر آب، راس ارتجاعی در موقعیت ساعت ۴ و روکش و دستبند با دوام مانند ساعت بند استیل) و سری‌های لوکس کردور، کینگ سیکو و گرند سیکو است. در ۲۵ دسامبر سال ۱۹۶۹، سیکو اولین ساعت کوارتز در جهان، سیکو کوارتز استرون را وارد بازار کرد. این ساعت از یکاسیلاتور کریستالی در هسته خود برای دقت استفاده کرده که در آن کریستال ارتعاش ثابت در هنگام اعمال ولتاژ به آن را تولید می‌کند. در طول دوره ۱۰ سال توسعه‌ سووا سیکوشا، سیکو ایجاد بسیاری از قطعات را مدیریت کرده که برنامه قابل دوام کوارتز در ساعت مچی را فعال می‌کند. به‌عنوان مثال، سیکو اسیلاتور کریستالی را به شکل دو شاخه برش داده و مدار مجتمع و موتور مخصوص را برای عملکرد درست سیگنال اسیلاتور کریستالی توسعه داده است. علاوه بر ایجاد بخش‌های فعال‌سازی ساعت کوارتز، سیکو حقوق ثبت اختراع برای قطعات منحصربه‌فرد را در انحصار خود قرار نداد، اما تصمیم گرفت آن را با چشم‌انداز تغییر آینده‌ ساعت‌های مچی، در اختیار دنیا قرار دهد.

https://www.tejaratetalaeenews.ir/cache/fck_files/saat16.jpg

سیکو جواهر ژاپنی

سیکو در زبان ژاپنی به معنی نفیس می باشد.

سیکو | SEIKO  یک شرکت ژاپنی است که در زمینه ساخت ساعت و وسایل الکتریکی فعالیت منحصر به فردی دارد.

سیکو برندی برتر با بیش از یک قرن سابقه در صنعت بزرگ ساعت سازی است. فعالیت سیکو ، توسط هاتوری ۲۲ ساله آغاز شد.سیکو در آغاز فعالیت به فروش و تعمیر ساعت می پرداخت و بعد از آن در سال ۱۸۹۲ کارخانه ساعت سازی خود را به نام SEIKOSHA(خانه نفیس) افتتاح کرد.

استراتژی ورود به بازار لوکس هم موفقیت آن‌چنانی برای سیکو به همراه نداشت. بازیگران جدید متعددی از بازار مد به ساعت آمده بودند و برند ژاپنی باید اقدامی متفاوت برای تمایز خود انجام می‌داد. در سال ۱۹۸۲ آن‌ها با ارائه‌ی ساعت Seiko TV اقدام مهم برای برتری در بازار را انجام دادند. ساعت مذکور یک صفحه‌ی سیاه و سفید LCD داشت که سیکو از عنوان «کوچک‌ترین تلویزیون جهان» برای آن استفاده کرد. اولین برنامه‌های تبلیغاتی نیز با حضور ساعت سیکو در فیلم جیمز باند سال ۱۹۸۳ اجرا شد. سیکو / Seiko ساعت سیکو UC-۲۰۰۰ موفقیت ساعت تلویزیونی، برند ژاپنی را بر آن داشت تا تمرکز خود را روی نوآوری‌های جدید معطوف کنند. آن‌ها باید باز هم ساعت‌هایی تولید می‌کردند که کاری بیش از نشان دادن زمان انجام دهد. محصول بعدی، ساعت مچی Seiko Computer بود و پس از آن، LCD Pocket Color Television به بازار عرضه شد. Voice Note هم یکی دیگر از محصولات انقلابی سیکو در آن سال‌ها بود که قابلیت ضبط یادداشت‌های صوتی را تا ۸ ثانیه به کاربر می‌داد.
   

فهرست :

معرفی شرکت  Seiko

تغییر نام سرکت سیکو

محصولات عرضه‌شده توسط سیکو

تغییر رونددرپیشرفت محصولات تولیدی سیکو

ساعت سیکو، تاریخچه و بررسی برند Seiko

آیا ساعت‌‌های برند سیکو، ساعت‌‌های خوبی هستند؟

سیاست‌‌های ضمانت این برندر

تاریخچه پیدایش سیکو

درباره هولدینگ سیکو

معرفی برند های زیر مجموعه سیکو

بهترین تولیدات شرکت ساعت سازی سیکو

تاریخچه سری محبوب سیکو ۵

تاریخچه Seiko Prospex تغییر دهنده استاندارد ساعت های غواصی

تاریخچه سیکو گرند نسخه لوکس برند سیکو

گستره فعالیت های سیکو

تاریخچه ورود سیکو به ورزش

درباره ساعت های تولیدی سیکو با فناوری های مختلف

خلاصه ای از حرکت سیکو در گذر تاریخ

تاریخچه سیکو از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ میلادی

سفیران برند سیکو

اسپانسرینگ برند سیکو

باشگاه فوتبال بارسلونا

کنفدراسیون فوتبال آسیا

مسابقات قایقرانی کلاس ۴۹

هواپیمای نوری آیکر

زمان سنج برخی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان

معرفی اولین ساعت غواصی حرفه ای جهان با قاب تیتانیومی و میزان ضدآبی ۶۰۰ متر(ویدئو)

تایم نگهدارنده رسمی مسابقات جهانی IAAF ایتالیا

توسعه‌ی بین‌المللی و انقلاب کوارتز

۷ برند برتر ساعت مچی ژاپنی

ماتریس BCGبرای شرکت سیکو

کاربرد ماتریس BCGبرای شرکت سیکو

ستاره ها

گاو های شیرده

علامت سوال

سگ ها

آمیخته بازاریابی درشرکت سیکو

اهمیت آمیخته بازاریابی

تولید – محصول

کیفیت

سهولت استفاده

SKU های مختلف

قیمت

تعیین سطح

ذخیره شده توسط شرکت

فروشگاه های دارای مجوز

تجارت الکترونیک

ترویج

بازاریابی دیجیتال

برنامه های پاداش

اینفلوئنسرهای جامعه

بازاریابی متعارف

مردم

آموزش

مالکیت سازمانی

روند(فرآیند)

عملیات

مدیریت فروشگاه

شواهد فیزیکی

فضای فروشگاه

بسته بندی

تجزیه و تحلیل PESTEL در شرکت ساعت سازی  سیکو

عناصر تاثیرگذار بر تجزیه و تحلیل PESTELدرشرکت سیکو

عوامل سیاسی

عوامل اقتصادی

عوامل اجتماعی

عوامل فناوری

محیط زیست

قوانین و مقررات

تجزیه و تحلیل SWOT ارتقاء در شرکت ساعت سازی  سیکو

نقاط قوت

نقاط ضعف

فرصت ها

تهدیدات

مزایا و محدودیت های تحلیل SWOTدرشرکت سیکو

مدل ۷sمکنزی در شرکت سیکو

عناصر تشکیل دهنده ۷اس مکنزی

کاربرد مدل ۷ اس مکنزی در شرکت سیکو

عناصر سخت

/استراتژی

/ساختار

/سیستم ها

عناصر نرم 

ارزش های مشترک

سبک

کارکنان

مهارت ها

تجزیه و تحلیل بازاریابی۵ سی مارکتینک شرکت سیکو(۵C Marketing)

شرکت

جدول زیر SWOT را به صورت خلاصه شده ارائه می کند:

مشتریان

رقبا

همکاران

محتوا

استراتژِی اقیانوس آبی در سیکو

کاربرداقیانوس آبی در شرکت سیکو

آبی در مقابل اقیانوس سرخ

مقایسه تحلیلی اقیانوس آبی و سرخ

۴ روش عملکرد

چهار اقدام استراتژیک برای توسعه منحنی های ارزش خریدار جدید

چارچوب شش مسیر

۶مسیرسیکودر استراتژی اقیانوس آبی

سه طبقه غیر مشتری

ابعاد نقشه های ابزار

تجزیه و تحلیل VRIN/VRIOدرشرکت سیکو

با ارزش

نادر

تکرارنشدنی

سازمان

دیدگاه مبتنی بر منابع از شرکت سیکو

منابع ملموس

منابع نامشهود

ویژگی های ناهمگون و غیر متحرک منابع

تجزیه و تحلیل VRIO

مزیت رقابتی

تحلیل سیرمراحل مزیت رقابتی درشرکت سیکو

استراتژی بازاریابی سیکو

ماموریت

ارزش ویژه برند

  تجزیه و تحلیل موقعیتی شرکت ساعت سیکو 

تحلیل SWOTدراستراتژِی بازاریابی سیکو

تحلیلPESTELدراستراتژی بازاریابی سیکو

تحلیل۵نیروی پورتردراستراتژی بازاریابی سیکو

اهداف و استراتژی بازاریابی درشرکت سیکو.

بخش بندی بازاردراستراتژی بازاریابی سیکوازنگاه روان شناسی

بخش بندی بازاردراستراتژی بازاریابی سیکوازنگاه جغرافیایی

 

بخش بندی بازاردراستراتژی بازاریابی سیکوازنگاه رفتاری

هدف گذاری و موقعیت سنجی دراستراتژی بازاریابی سیکو

مزیت رقابتی شرکت در استراتژی بازاریابی سیکو

عوامل مزیت رقابتی پایدار درسیکو

استراتژی توزیع دراستراتژی بازاریابی سیکو

تحلیل رقابت دراستراتژی بازاریابی سیکو

  بازاریابی آمیخته دراستراتژی بازاریابی سیکو

  با ۲۷۶ اسلاید تخصصی

دسته بندی: مباحث رشته ها » مدیریت

تعداد مشاهده: 659 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 276

حجم فایل:9,323 کیلوبایت

 قیمت: 160,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    276اسلاید قابل ویرایش