پاورپوینت استانداردها و الگوهای مصرف

دسته بندي : کتاب » آموزشی
دانلود پاورپوینت با موضوع استانداردها و الگوهای مصرف،
در قالب ppt و در 122 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

بخشی از متن پاورپوینت:
اصلاح الگوی مصرف:
تعریف:نهادینه کردن الگوهای صحیح استفاده از منابع کشور.
فرایند اصلاح الگوی مصرف ،سبب ارتقای شاخص های بهره وری و اثربخشی در جنبه های مختلف فردی و اجتماعی،کاهش هزینه ها و بسط وگسترش عدالت می گردد.
سطوح فرایند اصلاح الگوی مصرف از لحاظ اجرایی:
1- تولیدمحصولات و خدمات
2- توزیع
3- مصرف
استقرار نظام های استانداردها و الگوی مصرف در هر سه وجه مربوطه مستلزم فرهنگ سازی پایداراست که خود نیازمند ارائه راهکارهایی است تا همه افراد جامعه نگرش ها و رفتارهای مربوطه را اصلاح نمایند و به تدریج این اصلاح نهادینه شده و به یک رفتار پایدار و نهایتا به یک فرهنگ در تمامی عرصه های مصرف تبدیل شود.
برای نهادینه سازی و ایجاد بسترهای فرهنگی لازم به منظور استقرار مطلوب الگوی مصرف اولین قدم ارائه آموزش های مناسب و اثربخش است.

بدیهی است که آموزشهای مناسب به تدریج موجب ایجاد شناخت و تغییر نگرش در افرادشده و همگام با تغییرنگرش تک تک افراد جامعه می توان امیدوار بود که نگرش جامعه اصلاح شده و تغيیررفتار مناسب صورت گیرد.

اهميت اين مسئله از زماني آشكار مي شود كه بدانيم علي رغم تاكيد آموزه هاي ديني مبني بر پرهيز از اسراف و تبذيرمتاسفانه نشانه هاي فاحشي از زياده روي در مصرف منابع در ابعادي زندگي فردي،خانوادگي و سازماني ديده مي شود.ازجمله مي توان به ضايعات نان و اتلاف منابع در حوزه مصرف انرژي دربخش خانگي و صنعتي نام برد كه بسيار بالاتر از سطح استانداردهاي جهاني است.بديهي است تا زماني كه منابع ارزشمند و كمياب ،با ارزانترين قيمت و به وفور در اختيار قرار مي گيرد،نمي توان انتظار تحقق شعارهاي صرفه جويي را داشت.لازم است تا در كنار ارائه آموزشهاي لازم و فرهنگ سازي نسبت به منطقي كردن قيمت حامل هاي انر‍ژي اقدام نمود.از آنجايي كه سازمان هاي دولتي از جمله بزرگترين مصرف كنندگان منابع انرژي و امكانات مي باشند هرگونه اقدام در راستاي استقرار نظام اصلاح الگوي مصرف بدون در نظر گرفتن اين سازمانها مفيد نخواهد بود.

اهميت و ضرورت توجه به استانداردها و الگوهاي مصرف:
واژگان و اصلاحات
استاندارد(standard):
 سندي مدون از ضوابط و شاخص هايي است كه به عنوان پايه و اساس معيارها(عموما با ماهيتي كمي و فني)با آزمايش ها و مطالعات گذشته ،مورد توافق و اجماع متخصصين مربوطه قرارگرفته و به عنوان يك نمونه يا مدل پذيرفته شده و مورد استفاده قرار مي گيرد.
الگو(pattern):
موضوعي است قابل برگشت و تكراري ،متشكل از حوادث گوناگون(عموما با ماهيت كيفي و رفتاري)شامل عناصر تشكيل دهنده آن پديده كه مي تواندبه صورت قابل پيش بيني و قابل تكرار درآيد.
مصرف(consumption):
در لغت به معني زمان و منابع را خرج نمودن است و در اصطلاح اقتصادي و مديريتي شامل تخصيص بودجه و هزينه كردن امكانات و درآمدهاي عمومي از سوي دولت نيز مي شود.
اسراف:
در لغت به معني تجاوز و زياده روي در مصرف است ،بنابراين هرگونه عمل انسان كه خارج از حدود باشد،اسراف محسوب مي شود.
تبذير :
استفاده از منابع مالي در مواردي كه سزاور نيست،چه كم باشد چه زياد.
سازمان(organization):
گروهي از افراد كه براي نيل به هدفي مشترك از طريق تقسيم كار و وظايف و از مجراي سلسله مراتب اختيار و مسئوليت اعم از خصوصي و دولتي در كنار هم همكاري  و ارتباط دارند.
خط مشي(policy):
خواسته ها و جهت گيري هاي كلي يك سازمان كه بطور رسمي توسط مديريت ارشد سازمان اعلام مي گردد.
و . . .
دسته بندی: کتاب » آموزشی

تعداد مشاهده: 6685 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 122

حجم فایل:707 کیلوبایت

 قیمت: 54,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 122 اسلاید و قابل ویرایش.